Imiennik
Antyfaceta – PRZEDMOWA
Dzie趾o to jest ponadczasowe, tj. ani nie ma konkretnego terminu, na kt鏎y musi by sko鎍zone, ani ja sobie nie wyznaczam 瘸dnego terminu granicznego, zatem
Wystawi m鎩 skarbczyk nowych imion w postaci niekompletnej i w miar wolnego czasu i ochoty b璠 dopisywa nowe kawa趾i. Jako 瞠 kreacja nowych leksem闚 post瘼uje i mo瞠 nigdy nie doj kresu, tako i leksykon ten pozostanie dzie貫m otwartym, tym bardziej 瞠
Przyjmuj te sugestie Czytelnik闚 – jeli kto ma ochot do這篡 do tego szalenie wiekopomnego dzie豉 swoje przemylenia, mo瞠 mi je przes豉 na kontaktowy mail-adres i okreli, w jaki spos鏏 mam uwidoczni/uhonorowa Autora. Przedsi瞝zi璚ie jest NON-PROFIT – ani ja nie jestem op豉cany za zamieszczone tu pomys造, ani ewentualni Kontrybutorzy nic nie otrzymaj poza czyst satysfakcj, 瞠 pomogli Polsce i Polakom. Kto wie – mo瞠 perspektywa nadawania dzieciom zupe軟ie nowych imion sk這ni wi瘯sz liczb os鏏 do kreacji dzieci?
W przypadku prezentowania 瞠雟kich i m瘰kich rodzajowych odpowiednik闚 w ramach tej samej pod wzgl璠em etymologiczno-semantycznym grupy imion, wersje m瘰kie s podawane przed 瞠雟kimi, co mo瞠 wygl鉅a na seksizm, ale odpowiada praktyce s這wnikowej, gdzie jako podstawowe formy np. przymiotnik闚 podaje si wariant m瘰ki w liczbie pojedynczej. Poza tym puszczanie „pa przodem” jest samo w sobie wyrazem traktowania ich z paternalistyczn wy窺zoci, gdy obdarowane zostaj przez 豉skawych „pan闚 i w豉dc闚” przywilejem, kt鏎y bez problemu m鏬豚y im zosta si章 odebrany. Zatem kurtuazyjne traktowanie „dam” ma swoje nieco toksyczne drugie dno, a leksykon nie jest miejscem na dyskutowanie i znajdowanie optymalnego rozwi頊ania kwestii pierwsze雟twa.
W przypadku prezentowania 瞠雟kich i m瘰kich rodzajowych odpowiednik闚 w ramach tej samej pod wzgl璠em etymologiczno-semantycznym grupy imion, gdzie uk豉d alfabetyczny powodowa豚y oddzielenie si imion tej samej grupy, zrezygnowa貫m ze cis貫go alfabetycznego porz鉅ku, dzi瘯i czemu grupy nie s rozdzielane imionami stanowi鉍ymi osobny leksem.
-----
*Przepraszam, ale id鉍 za s這wami poety (kt鏎ego?), postanowi貫m: „odpowiednie da rzeczy s這wo”.